Inte slut än

Huvudvärken vägrar att ge med sig och även idag har jag varit sängliggandes Soffliggandes. Åkte dock till vårdcentralen imorse och jag klarade knappt av den korta resan till Backa läkarhus. Väl där var det kö och det luktade äckligt där inne usch. Det fanns ingenstans jag kunde sitta (eller ligga) vilket är det ända som hjälper mot huvudvärken. Allt ljus bara stack i ögonen på mig och jag trodde seriöst att jag skulle spy vilken sekund som helst av smärtan.
När det blev min tur konstaterade de bara att de inte kunde göra nånting där utan bad mig åka till akuten på östra där jag var i tisdags. När jag kom dit stog det en brits som såg väldigt lockande ut så jag la mig där medans jag väntade på min tur.
Skönt.
Sen fick jag komma in i samma rum med massa människor med draperier fast denna gången fick jag en manlig sjuksköterska-
Som fråga om jag var över 16 år!!!!
Ja, jag ser ut som en 12 åring get over it!

För er som inte läst tidigare inlägg så var det två sjuksköterskor som tjatade om att jag såg ung ut och att de trodde att jag skulle vara på barn och ungdom när jag var där i tisdags...

Mamma fick inte följa med mig denna gången och jag var nästan död men lyckades få fram varför jag var där. Han sa att det nog bara var en virusinfektion och sa åt mig att åka hem. Han trodde INTE att det var pga lumbalpunktionen för då skulle smärtan kommit direkt efter och inte 2 dygn efter. Men både jag och mamma har hört och läst från andra hur de har fått liknande huvudvärk som mig några dygn efter.
Alltså så fick jag ingen hjälp och jag fick ligga ner i bilen åter igen och försöka klara mig hela vägen hem så at jag kunde släpa mig upp till sängen.

Fyfan!
Ingen skola imorn heller och jag känner att jag börjar komma efter:(

På onsdag ska jag på introduktionskurs på jobbet så denna gången måste jag bli frisk!!!








Kommentarer
Postat av: ♫♪ Sandra T

men fy fan, lider med dig!!

typ varje gång jag är på sjukan så frågar någon alltid om jag är på smällen, och ändå är jag smal som en pinne!?

whats up med sveriges sjukpersonal egentligen?!

2011-01-30 @ 22:16:32
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: JULIA BJÖRKSTRAND

fin blogg, och snyggt namn ;)

2011-01-31 @ 18:17:18
URL: http://juliabjoorkstrand.blogg.se/
Postat av: Vendela

Känner igen det!Får ALLTID höra att jag är så liten och ser yngre ut än vad jag är!Å' SÅÅ himla liten är jag faktiskt inte!

2011-03-04 @ 09:32:36
URL: http://cherryize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0