Jobbjakt

Nu efter mitt sommarjobb känner jag att det inte skulle sitta fel med ett helgjobb för att tjäna ihop dom där sista slantarna som behövs till mitt körkort.
Därför klampade jag och min kära emma upp till äldreboendet där vi praktisera för att söka jobb. Han som har hand om det fanns inte där, men dock fick vi tag i hans nummer. Istället fick vi prata med min kära handledare, hon är sö söt och det var jättekul att se henne igen.
Köksan (haha vet inte vad det heter men hon jobbar i köket där) tyckte det var jättekul att vi ville ha jobb och talade om att det behövdes minsann där, det fanns alldeles för lite personal. Så lilla julia fick skriva upp sitt nummer så dom kan ringa om det behövs personal någon dag.
Troligtvis blir det i köket jag får vara då eftersom jag är under 18, men vi får se.
Det är inget storkök utan ungefär ett sånt kök man har hemma som finns där på avdelningen. Så det skulle innebära att plocka in varor som kommer från cervera och städa lite, göra frukost osv. Det skulle vara så himla kul!

Fick också en liten förfrågan från min söta handledare om jag kanske ville vara ledsagare åt en dam som gärna vill gå på promenad men helst inte vill gå med sin ledsagare. Min handledare hade föreslagit mig för damen och dottern eftersom den här damen var väldigt fäst vid mig när jag praktiserade där.
Vi var ofta ute på promenad och jag kunde sitta inne på hennes rum länge och prata om lite vadsomhelst. Även om vi pratade om samma grejer samma dag var damen glad och nöjd, (hon är dement, så för henne spelar det ingen roll vad vi pratar om)
Det skulle vara väldigt kul! Nu återstår det bara att ringa chefen för att höra om jag och emmapemma kan få en plats på bemanningen vilket innebär att vi får hoppa in där det finns plats:)

Kommentarer
Postat av: DANIELA

Poppis bland gamlingarna! (y)

2011-08-12 @ 00:24:16
URL: http://danies.blogg.se/
Postat av: ♫♪ Sandra T

ett helgjobb vore inte helt fel, hoppas du hittar ett! :)

2011-08-12 @ 13:13:23
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: Michaela | vägen till uska, foto, bloggdesign och vardagsliv

svar

tack så jätte mycket! :D hiih! känns skönt att vara tillbaka igen! :D

2011-08-14 @ 11:25:32
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0