Jag är bäst på att uppdatera

Eller vad tycker ni?

Dagarna flyter på och tiden börjar närma sig skoldags igen. Jag kan faktiskt erkänna att jag inte har någon jätte skolångest i år. Det ska bli trevligt att träffa klassen igen! Och dessutom, börjar man närma sig studenten när man sitter här hemma och slappar? NEJ. såååå

Iallafall. Igår var vi och red på ardennerhästar. Skiiiitkul! det var lite geggigt och lerigt för hästarna att gå men för övrigt gick det bra, eller ah, förutom när min häst halka i leran och ramla... men jag hann flytta på benen innan hon den la sig på dom så ja, jag klara mig från leran, puuh.
Hästarna var också väldigt matglada och ryckte tyglarna ur händerna på mig heeeeela tiden för att äta gräs och dricka ur vattenpölarna. Och hade dom väl bestämt sig för att dricka, då fick man minsann inte upp huvvet på dom förns dom var klara...
Jag har liite ont i mina händer idag!



Bild från google.

Snacka om jättehästar?


HAHA känner att det blir ett hästinlägg nu men äsch.
Efter hästarna fick vi klappa små söta kalvar. AWW det sötaste jag sett. Deras långa tungor som skulle slicka på handen när man klappa dom.
Jag vill ha en kalv:(

haha när jag skriver detta inlägg får jag känslan om att jag framställs som stadstjejen kommer till landet men nej, det ska ni veta kära läsare att jag faktiskt kommer från landet en gång i tiden.

Jag har en shetlandsponny hos min pappa, som jag red på ibland när jag var liten. Dessutom jobbade pappas tjej på en bondgård där hon tog hand om kossorna så där var jag några gånger. Jag fick köra traktor, klappa kossor och smaka på råmjöll. BLLLÄÄäHHSS
Dessutom vaknar man av kossor som råmar utanför fönstret utanför pappa. Jag är nog lite halvlantis trots allt:D



Där är min häst brunte och den andra är pappas tjejs häst!



och det här är 15 meter från huset. hahhah söta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0