Nu är Berit här!

Nu är jag hemma från sjukhuset och sitter nu här med Berit, som jag valt att kalla min korsett. Berit är obekväm och ful, men jag hoppas vi kan bli vänner;) just nu har jag skit ont och den skaver upp under ena revbenet, upp i skulderbladen, lite mot höfterna och mellan brösten. Hoppas att det går över lite iallafall.

Så nu till sjukhusvistelsen.  Själva sjukhuset och grejjerna var okej, men dock skavde Berit lite på höfterna till att börja med. Det var sen under natten som den riktiga smärtan kom. Skav i överkanten mot ryggen så fort jag bara rörde lite på mig. Att försöka sova på mage var inte nån ide, kunde knappt lyfta huvvet då. På sidan var skönast för då kunde man iallafall andas lite. Men om man sen ville byta sida gjorde det skit ont och kanten trycktes in i ryggen. Låg vaken i några timmar under natten, även om jag var skit trött kunde jag inte sova. Värsta natten i mitt liv typ. Hoppas det blir bättre inatt.

Det jobbigaste just nu är att försöka sitta i sängen och ha datan i knät. Brukar vanligtvis luta mig mot väggen med datan i knät, men när jag gör det nu så åker den upp och trycker upp brösten och den smala grejjen i korsetten hamnar inte på riktigt rätt plats så det blir svårare att andas. När man sen sitter på något mjukt gör det även att man sjunker ihop lite mer, och då åker mitt revben ut i hålet och gör att det skaver mot revbenet varje andetag. Det måste fixa sig annars kommer det här aldrig funka. Så om revbenet och skuldebladen fixas skulle det inte vara så farligt:)

Just nu har jag en halvtimmas paus eftersom jag får ha det mellan tre timmar med korsetten på. Varje dag ökar det en timma så imorn är det 4 timmar i streck som gäller. Åh det var skönt igår när det bara var 2 timmar;(

Så snart ska Berit på igen, och jag får se hur det går inatt, uppdaterar om det, puss och kram<3






Fick köpa tre sånna här att ha under för den vanliga bh:n skavde så det gjorde skit ont:(



Kommentarer
Postat av: Hanne

Åh herregud vad jobbigt det verkar. Du är stark julia, du klarar detta :D <3

2010-06-30 @ 00:08:19
Postat av: ♫♪ Sandra T

klarar jag det så kommer du klara det ännu bättre :)

2010-06-30 @ 07:10:22
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: malin

'Usch, ser jobbigt ut :(<3

2010-07-01 @ 23:51:36
URL: http://malinpoulsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0